Aktuellt datum och tid: 7 september 2010, 01:30
Logga in

Hur gör ni reseach?

Inläggav Kalle » 6 februari 2010, 07:10

Jag undrar hur ni gör research för era blogg- och artikel inlägg? Det är ju så många faktafel hela tiden. Verkar som ni bara snor från andra sajter utan att uppleva något själva.
Kalle

Inläggav mia » 6 februari 2010, 08:23

Hej Kalle! Det är bådadera. Om vi tar info från internet så tar vi från officiella hemsidor, exempelvis en restaurang eller liknande så att fakta ska stämma. Var det något specifikt fel du tänkte på?

Hälsningar
Mia
mia

Inläggav Kalle » 6 februari 2010, 09:04

Problemet att man snor grejor från andra sidor att faktan kan vara soso. På nattlivet till exempel. Diva har aldrig hetat Narcissus. Narz hette en gång i tiden Narcissus. Ert favoritområde patpong/silom har ni lagt hel galet på kartan. För att ta några exempel.

Nåväl. Var mest nyfiken på hur ni jobbade.
Kalle

Inläggav bianca » 7 februari 2010, 11:09

Hej Kalle!

Jag förstår att det blir rörigt om man inte hittar alla ställena vi satt upp. Problemet i Bangkok är att trots att man vet vart det ligger vet ingen annan det och det är oftast så att det inte alls är rätt placerat tillochmed på klubbens hemsida.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för misstaget och ska se till att det blir rätt till nästa gång. Så rätt som det kan bli.

Vårt bästa tips är att ta er så nära platsen där stället ska ligga och sedan när ni är där, fråga en och annan taxi chaufför eller inne på en 7eleven.

När vi gör research åker vi oftast ut och besöker stället själva. Har vi redan varit där lägger vi upp det vi gillar och letar ständigt upp nya ställen vi kan tänka oss skulle falla er i smaken. Bangkok är stort och det är vår uppgift att se till att det blir en ordning i röran, men jag hoppas att ni har överseende med att det tar tid ibland.

Vi gör vårt bästa och hoppas på att det inte blir några mer fel!

Ha en trevlig tid i Bangkok!!!! :D
bianca

Inläggav Kalle » 7 februari 2010, 12:42

Jag hittar rätt bra i Bangkok.
Men ni som gillar Patpong/silom soi 4 har ni placerat det någon kilometer fel. Och tar man sig till området som ni visar på kartan så blir det ju fel. menmen.

Rain Dogs ni skriver om har stängt (tillfälligt?) eftersom ägaren dog 2 januari efter ha blivit överkörd.

Diva är en bar mestadels med frilansande prostituerade. Förvånande att ni beskriver den som ni gör. Men det är ju uppenbart att ni snot er text från en annan sajt som skrivit exakt samma. Så har ni verkligen varit där?

Sen är det så sant att det är svårt att hinna med att uppdatera sig på allt hela tiden. Har själv en lista på 100 restauranger och ett 20-tal klubbar/barer som jag vill testa. för att prata om alla underbar shopping plus kaféer och allt annat.

När kommer ni igång med förmedlingen?
Kalle

Inläggav bianca » 10 februari 2010, 14:33

Som sagt.. Vi ber igen så mycket om ursäkt för felen och vi ska försöka upprätthålla ordning i fortsättningen. Men vi tackar väldigt mycket för din information om barerna.

Angående förmedlingen kommer den komma inom kort. Håll dig uppdaterad!

Tack, med vänlig hälsning,

Bianca
bianca

Inläggav Wilda » 11 april 2010, 14:04

Måste påpeka den totala felinformationen du/ni lagt upp angående Songkran i Bangkok. På grund av demonstrationerna kommer mycket, kanske allt, officiellt firande samt det på Khao San ställas in sades det igår i alla fall.

Kanske borde ni lägga in en kommentar om demonstrationerna i alla fall? Kanske ändras situationen men att skriva att firandet kommer pågå förfullt i varje soi känns rätt naivt... och respektlöst mot de 21 personerna som avlidit frma tills nu...

Bara en tanke...
Wilda

Inläggav Kalle » 11 april 2010, 14:18

Wilda,

svårt att hänga med i bkk om man mestadels befinner sig i Lanta. Kanske läge att byta namn på siten?
Kalle

Inläggav Sara » 24 april 2010, 20:31

Kalle verkar ju vara sjukt insatt i patpong och vilka barer det finns horor på iaf! Chock dee!
Sara

Inläggav bianca » 25 april 2010, 09:34

Haha, ja Sara. Och Kalle; Det fungerar strålande att vara här än sålänge. Men ja, det skulle nog vara lättare att befinna sig där men just nu är jag inte så sugen på att trängas med de röda. Väntar tills det lugnat sig:) :geek:
bianca

Återgå till Up to you!